ORLEN OIL
Platinum Ultor
PLATINUM ULTOR PLUS 15W-40

Opis oleju

Nowej generacji mineralny, wielosezonowy olej silnikowy przeznaczony do pracy w najbardziej obciążonych współczesnych silnikach wysokoprężnych szczególnie w dużych samochodach ciężarowych, sprzęcie budowlanym i autobusach. PLATINUM ULTOR PLUS 15W-40 przeznaczony jest przede wszystkim do nowoczesnych silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro V wyposażonych w katalizatory SCR. Z powodzeniem można stosować go także w pojazdach starszych konstrukcji spełniających wymagania Euro IV, III. W zakresie emisji NOx oraz PM (cząstki stałe) spełnia także normy EPA Tier I i II.

Gwarantuje:

  • maksymalną moc silnika w ekstremalnych warunkach

  • czystość silnika poprzez utrzymanie sadzy w zawiesinie

  • zmniejszenie zużycia paliwa i oleju

  • stabilną jakość oleju

  • długą żywotność silnika

  • długie przebiegi między wymianami

  • obniżone koszty eksploatacji taboru samochodowego

  • ochronę środowiska naturalnego

Specyfikacja

Jakość
ACEA: E7/ E5 /E3 /B4 /B3 /A3
API: CI-4/CH-4/CG-4, SL/ SJ
Lepkość
SAE: 15W-40
Aprobaty
MAN M 3275-1
VOLVO VDS-3
RENAULT VI RLD-2
CUMMINS CES 20078
MACK EO-N 
MTU TYPE 2
TEDOM 258-3
AVIA - TYP SILNIKA: 712, D407, D421.76, D421.85 
Spełnia
wymagania:
MB-APPROVAL 228.3
MB-APPROVAL 229.1
CUMMINS CES 20077/76/75/72/71
SCANIA (dotyczy silników Scania Euro III i Euro IV z okresami międzywymianowymi 60.000 km)
DAF EUR 2 i EUR 3
IVECO
DEUTZ DQC-III-05
MACK EO-M PLUS
DETROIT DIESEL 7SE 270
CATERPILLAR ECF-1A
Parametry
Jednostki
Wartości typowe
Klasa lepkości SAE
-
15W-40
Lepkość kinematyczna w temp. 100 °C
mm/s
14,4
Wskaźnik lepkości
-
139
Temperatura płynięcia
°C
-30
Temperatura zapłonu
°C
228
Liczba zasadowa TBN
mg KOH/g
11,2
Popiół siarczanowy
%
1,4
Odparowalność wg Noack'a
% (m/m)
13,0

Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu.