ORLEN OIL
Platinum Ultor
PLATINUM ULTOR MAX 5W-40

Opis oleju

Najwyższej jakości w pełni syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do pracy w najbardziej obciążonych współczesnych silnikach wysokoprężnych szczególnie w dużych samochodach ciężarowych, sprzęcie budowlanym i autobusach. PLATINUM ULTOR MAX 5W-40 jest zalecany przede wszystkim do nowoczesnych silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro V wyposażonych w katalizatory SCR. Może być z powodzeniem stosowany także w silnikach spełniających wymagania Euro IV, III, w których producent pojazdu zaleca stosowanie oleju silnikowego tej klasy. W zakresie NOx oraz PM (cząstki stałe) spełnia normy EPA Tier I i II.

Gwarantuje:

  • doskonałe własności w niskich temperaturach

  • maksymalną moc silnika w ekstremalnych warunkach

  • czystość silnika poprzez utrzymanie sadzy w zawiesinie

  • zmniejszenie zużycia paliwa i oleju

  • stabilną jakość oleju

  • długą żywotność silnika

  • długie przebiegi między wymianami

Specyfikacja

Jakość
ACEA: E7, E9
API: CJ-4, SM
Lepkość
SAE: 5W-40
Aprobaty
MB-APPROVAL 228.31
MAN M 3575
VOLVO VDS-4
RENAULT RVI RLD-3
MACK EO-O
PREMIUM PLUS
CUMMINS CES 20081
TATRA TDS 30/12
Dopuszczony do stosowania w ciężkim sprzęcie Huta Stalowa Wola (HSW)  
Spełnia
wymagania:
MAN M 3275
MTU TYPE II
CATERPILLAR ECF-3, ECF-2,
DETROIT DIESEL 93K214, 93K215, 93K218
DEUTZ DQC III-05, DQC IV-05
GLOBAL DHD-1
JASO DH-2
Parametry
Jednostki
Wartości typowe
Klasa lepkości SAE
-
5W-40
Lepkość kinematyczna w temp. 100 °C
mm/s
14,2
Wskaźnik lepkości
-
165
Temperatura płynięcia
°C
-40
Temperatura zapłonu
°C
233
Liczba zasadowa TBN
mg KOH/g
11,6
Popiół siarczanowy
%
0,98
Odparowalność wg Noack'a
% (m/m)
11,5

Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu.