ORLEN OIL
Platinum Ultor
PLATINUM ULTOR ULTOR LDF 10W-40

Opis oleju

PLATINUM ULTOR LDF 10W-40 to najwyższej jakości w pełni syntetyczny olej silnikowy typu SHPD, przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników Diesla najnowszej generacji. Olej został specjalnie opracowany dla pojazdów marki Scania i posiada najwyższą specyfikację producenta - Scania LDF-3. ​PLATINUM ULTOR LDF 10W-40 jest zalecany do nowoczesnych silników wysokoprężnych w samochodach ciężarowych, ciężkim sprzęcie budowlany, autobusach i ciągnikach siodłowych. Rekomendowany do jednostek napędowych spełniających wymagania Euro V, wyposażanych w systemy obróbki spalin EGR lub SCR NOx. Z powodzeniem może być stosowany również w starszych konstrukcji sinikach spełniających wymagania Euro IV,III. W zakresie emisji NOx oraz PM spełnia normy EPA Tier I i II.

Gwarantuje:

  • doskonałe własności w niskich temperaturach

  • maksymalną moc silnika w ekstremalnych warunkach

  • czystość silnika poprzez utrzymanie sadzy w zawiesinie

  • zmniejszenie zużycia paliwa i oleju

  • stabilną jakość oleju

  • ochronę jednostki napędowej również podczas zimnego startu silnika

Specyfikacja

Jakość
ACEA: E4, E7
API: CF
Lepkość
SAE: 10W-40
Spełnia
wymagania:
SCANIA LDF-3, LDF-2
MERCEDES-BENZ 228.5
MAN M3277
VOLVO VDS-3
DEUTZ DQC III-10
RENAULT RVI RXD, RLD-2
MACK EO-M PLUS
Parametry
Jednostki
Wartości typowe
Klasa lepkości SAE
-
10W-40
Lepkość kinematyczna w temp. 100 °C
mm/s
13,8
Wskaźnik lepkości
-
150
Temperatura płynięcia
°C
-30
Temperatura zapłonu
°C
220
Liczba zasadowa TBN
mg KOH/g
14,3
Popiół siarczanowy
%
1,8
Odparowalność wg Noack'a
% (m/m)
7,2 

Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu.