ORLEN OIL
Platinum Ultor
PLATINUM ULTOR CH-4 15W-40

Opis oleju

Wielosezonowy, mineralny olej do wysoko obciążonych silników Diesla. PLATINUM ULTOR CH-4 15W-40 przeznaczony jest do pracy w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych spełniających wymagania Euro IV. Można go stosować w samochodach wyposażonych w katalizatory SCR lub recyrkulacje gazów wydechowych EGR. Z powodzeniem można stosować go także w pojazdach starszych konstrukcji spełniających wymagania Euro III, II, I.

Gwarantuje:

  • doskonałe zabezpieczenie silnika przed zużyciem

  • czystość silnika poprzez utrzymanie sadzy w zawiesinie

  • zmniejszenie zużycia paliwa i oleju

  • wydłużone przebiegi między wymianami 

  • ochronę środowiska naturalnego 

  • obniżone koszty eksploatacji

Specyfikacja

Jakość
ACEA: E7/ E5 /E3 /B4 /B3 /A3
API: CI-4/CH-4/CG-4, SL/ SJ
Lepkość
SAE: 15W-40
Aprobaty
MAN M 3275-1 
VOLVO VDS-2
RENAULT RVI RD/RD-2
MTU TYPE 2
DEUTZ DQC-II-10
TATRA TDS 30/ 12
TEDOM 258-3 AVIA - TYP SILNIKA: 712, D407, D421.76, D421.85  
Spełnia
wymagania:
MB-APPROVAL 228.3 SCANIA (dotyczy silników Scania Euro III i Euro IV z okresami międzywymianowymi 60.000 km)
DAF EUR 2 i EUR 3
IVECO
CATERPILLAR ECF-1A
Parametry
Jednostki
Wartości typowe
Klasa lepkości SAE
-
15W-40
Lepkość kinematyczna w temp. 100 °C
mm/s
14,2
Wskaźnik lepkości
-
133
Temperatura płynięcia
°C
-39
Temperatura zapłonu
°C
216
Liczba zasadowa TBN
mg KOH/g
10,3
Popiół siarczanowy
%
1,35
Odparowalność wg Noack'a
% (m/m)
10,4

Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu.